עתיד התעסוקה שאחרי המשבר הולך להשתנות ואנו צריכים כבר עכשיו להתכונן ולהערך ליום שאחרי. שוק התעסוקה יהיה רווי מתחרים, על כל משרה שתפתח יהיו יותר מועמדים שילחמו עליה ולכן- חשוב מאד לייצר בולטות וייחודיות משאר המועמדים. עליכם לחשוב מדוע דווקא אתם מכל המועמדים מתאימים לתפקיד.
הסיפור האישי זה הייחודיות שלנו, היכולת לייצר בולטות דרך הכישרון שלנו, החוזקה והערך המוסף אשר מבדל אותנו מהשאר.
זכרו כי לכל אחד יש סיפור שונה אשר הופך אותנו למיוחדים . המטרה שלנו היא להכיר באותה ייחודיות ובעזרתה, לייצר בולטות.
הקהל יעד שלנו הם המגייסים, אותם אנשים אשר מחליטים בסופו של דבר מי הוא אותו יחיד סגולה שיזכה להכנס לארגון. לכן, תפקידכם העיקרי הינו שמגייסים יכירו אתכם ואת הפרסונה שאתם יוצרים דרך הרשתות החבריות.
אתם המותג של עצמכם ועל כן, למדו כיצד לפרסם את עצמכם בדרך שתבדיל אתכם מהשאר.
בשביל שתוכלו לעשות זאת, תחילה עליכם להתבונן פנימה ולהבין מהו הערך המוסף שלכם, מהו אותו כישרון אשר טמון בכם ולהיות מודעים אליו.
המון אנשים שמגיעים אלי, לא מודעים כלל לייחודיות שטמונה בהם. " אני לא שונה מאף אחד אחר", " אין לי מה לתת לארגון" וכן הלאה- אלו משפטים שאני שומעת שוב ושוב. אז אני שולחת אותם לעשות שיעורי בית. הרי התשובה לא נמצאת אצלי. הם מתבקשים להתכנס בתוך עצמם ולשאול את השאלות הנכונות ( מהו הדבר שבלט בי בתפקיד האחרון שעסקתי בו? מהו הדבר שהכי נהנתי לעשות בתפקיד האחרון שלי? על מה אנשים מחמיאים שוב ושוב? איפה המקום בו אני מרגיש בטוח ושלם? )
בנוסף, חשבו על הישגים אישיים ומקצועיים שאתם גאים בהם. מטרות שהגשמתם, נתונים מספריים, הצלחות בארגון ומהלכים אסטרטגיים שהרשימו את הבוס והגדילו את הערך שלכם בחברה.
גם הסביבה הקרובה תוכל לעזור לכם להגיע לתשובה. תשאלו חברים/משפחה/קולגות ומנהלים לשעבר, מה הדבר שהם חושבים שמייחד אתכם/מה הדבר שהכי דומיננטי ובולט אצלכם ותסמכו עלי שלכולם תהיה את התשובה!
לאחר שנברתם, שאלתם, חקרתם, למדתם והגעתם למסקנות, הבינו האם יש פער בין איך שאתם תופסים את עצמכם, לבין איך שהסביבה תופסת אתכם. במידה ויש הלימה בינהם -אתם בכיוון הנכון.
היו מודעים לעצמכם.
כעת, לאחר שהבנתם את הערך המוסף שלכם, ניתן להתחיל למתג את עצמכם בדרכים שונות :
לדוגמא:
אם הערך המוסף שלכם הוא הכריזמה והנחישות שלכם, זה המקום לבלוט! תפנו למגייסים בפייסבוק והציגו את עצמכם בעזרת הקסם האישי שלכם. ספרו להם במה אתם מחפשים עבודה ותשאלו כיצד הם יכולים לעזור לכם(שימו לב לסמנטיקה).
אם הערך המוסף שלכם הוא כתיבה תוכן ייחודית- כתבו פוסטים/בלוג שיעוררו רגש ואמפתיה בקרב הקוראים אשר יחשפו לתכנים שלכם , ידעו שאתם בתהליך של חיפוש עבודה ותהיו בטוחים, שכאשר הם ישמעו על משרה מעניינת, אתם תדעו עליה מהר מאד.
חשוב מאד שתשארו נאמנים לעצמכם. גם אם ראיתם שחבר טוב שלכם ממתג את עצמו בעזרת סרטונים, זה לא בהכרח אומר שזוהי הדרך שנכונה לכם למיתוג אישי.
מאד חשוב להשתמש באותו חוזקה/ייחודיות על מנת למתג את עצמכם ולא לפעול מתוך לחץ.
תהיו כנים עם עצמכם ותפעלו בדרכים שנכונות ומרגישות לכם בנוח איתם.
היו פרואקטיביים בתקופה הזאת- תייצרו נטוורקינג איכותי ורחב, תחקרו על התחום שמעניין אתכם לעסוק בו , כתבו פוסטים, הגיבו לאנשים, תייצרו בולטות ותדאגו שכל מי שמכיר אתכם, יודע שאתם מחפשים עבודה.
כל הדברים האלו מעלים את המוטיבציה והרצון להתקדם ולהתפתח.
רוצים לגלות מהו הערך המוסף שלכם?
באמצעות המפגשים שלנו, תוכלו להבין מהו החוזקות שלכם, הכישרונות אשר מבדילים אתכם משאר המועמדים. אותו ערך מוסף יתן לכם כוח בידיים ,איתו תוכלו לגשת בביטחון לכל ראיון עבודה, להיות זכירים וייחודיים בקרב המראיינים ובעזרת כך ,לצלוח את הראיון.